Bateria Kwestionariuszy Funkcjonowania Społecznego
(B-KFS)
Pierwsze w Polsce wielowymiarowe narzędzie do komplementarnej (pozytywnej i negatywnej) diagnozy funkcjonowania społecznego jednostki, wykorzystujące jednocześnie najnowsze podejście psychometryczne (IRT), gwarantujące najwyższą trafność i rzetelność.
Co mówią o nas eksperci
„Przedłożona bateria kwestionariuszy stanowi bardzo interesujące, nowoczesne, ale przede wszystkim profesjonalne narzędzie diagnostyczne, umożliwiające bardzo szeroki kontekst diagnozy psychologiczno-pedagogicznej. Podłoże teoretyczne narzędzi, chociaż nie jest oparte o jedną konkretną koncepcję teoretyczną, to stanowi spójny model składający się ze zintegrowanych znaczeniowo koncepcji potwierdzonych w oparciu o weryfikację empiryczną. Natomiast z całą stanowczością chciałabym powiedzieć, że jest to unikatowe narzędzie, które dorównuje najlepszym narzędziom diagnostycznym na świecie.”
prof. dr hab. Beata Pastwa-Wojciechowska
Uniwersytet Gdański
Kwestionariusze do diagnozy zasobów:
Kwestionariusze Zasobów w Funkcjonowaniu Społecznym - Salutogeneza (KFS-S) obejmują 3 wielowymiarowe narzędzia:
- Kwestionariusz Funkcjonowania Indywidualnego (KFS-S-I)
- Kwestionariusz Funkcjonowania w Relacjach Społecznych (KFS-RS)
- Kwestionariusz Funkcjonowania w Relacjach Edukacyjnych (KFS-RE)
Kwestionariusz Zasobów w Funkcjonowaniu Indywidualnym (KFS-S-I)
Kwestionariusz diagnozuje pozytywny obraz kompetencji osobistych – poczucie własnej wartości, poczucie kontroli, nadzieja na sukces, zachowania transgresyjne, konstruktywne radzenie sobie.
Kwestionariusze do diagnozy deficytów:
Kwestionariusze Funkcjonowania Społecznego - Patogeneza (KFS-P) obejmują 4 wielowymiarowe narzędzia:
Kwestionariusz Zaburzeń w Funkcjonowaniu Indywidualnym (KFS-P-I)
Kwestionariusz diagnozuje deficyty w sferze poznawczej – zniekształcenia samoponiżające i egotystyczne; sfera emocjonalna – zaburzenia depresyjne i tendencje suicydalne, zaburzenia lękowe, zachowania wycofujące; sfera somatyczna – zaburzenia odżywiania i objawy wegetatywne; sfera zachowaniowa - indywidualna destrukcyjność: brak koordynacji działania, nadruchliwość i impulsywność, destruktywne radzenie sobie; sfera zachowaniowa - społeczna destruktywność: zachowania agresywne, zachowania opozycyjno-buntownicze, zachowania niedostosowane.
Kwestionariusz Zaburzeń w Pełnieniu Ról Społecznych (KFS-P-RS)
Kwestionariusz diagnozuje deficyty w realizacji roli rówieśnika – poczucie odrzucenia rówieśniczego, negatywne postawy wobec rówieśników, poczucie zagrożenia ze strony rówieśników; zaburzenia w realizacji roli dziecka w rodzinie – negatywne postawy wobec obowiązków domowych, zachowania buntownicze wobec wymagań wychowawczych, niekontrolowane zachowania poza domem rodzinnym; zaburzenia w realizacji roli ucznia – niepowodzenia edukacyjne, negatywizm szkolny.
Kwestionariusz Zaburzeń w Funkcjonowaniu związanym z Mediami - Ryzyko Uzależnienia od Internetu (KFS-P-MU)
Kwestionariusz diagnozuje zdominowanie życia przez Internet, zaburzenia kontroli czasu związane z korzystaniem z Internetu i zaburzenia kontroli emocji w sytuacji ograniczania dostępu do Internetu.
Co mówią o nas eksperci
„Warto wskazać, że zintegrowany zestaw narzędzi, jaki przygotowano w projekcie wypełnia istotną lukę. Stosowane w pomocy psychologiczno-pedagogicznej narzędzia są często przestarzałe i nie zawsze posiadają odpowiednie właściwości psychometryczne. Brakowało narzędzi wieloaspektowych oraz posiadających odpowiednią dobroć psychometryczną.”
dr hab. Jacek Pyżalski, prof. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Standardy APA/EFPA/NCME
Narzędzie spełnia kryteria zapisane w najnowszym wydaniu podstawowego zbioru standardów psychometrycznych oraz etycznych (ze względu na adaptację kulturową), co zostało potwierdzone recenzjami prof. Jerzego Brzezińskiego oraz prof. UG Romana Konarskiego.